Kontekst a treść

Kontekst a treść

Kontekst – Twój myślowy horyzont

 

Znaczenie słowa „kontekst” wg Wikipedii:

Kontekst

(łac. contextus – związek, łączność, zależność)

W znaczeniu językowym (komunikacji międzyludzkiej) – zależność znaczenia treści jakiegoś fragmentu tekstu, wypowiedzi lub słowa, od treści i znaczeń słów ją poprzedzających lub po nich następujących. W wielu przypadkach chwilowy kontekst dyskusji/rozmowy/intencji/negocjacji zmienia istotnie znaczenia używanych słów, ale nie zawsze jest wychwytywany przez rozmówców, co w efekcie może prowadzić do nieporozumień i konfliktów. W językoznawstwie i nauce o komunikacji międzyludzkiej mówimy najczęściej o kontekście frazeologicznym (znaczenie poszczególnych związków frazeologicznych lub idiomów) oraz o kontekstach zdaniowym i sytuacyjnym. Inne nauki używają słowa „kontekst” do zakomunikowania zależności (czasami dość odległych) jednych zjawisk od innych, danego zdarzenia od splotu innych zdarzeń itp.

Kontekst a słowa

Jak można zauważyć „kontekst” jest ściśle związany ze słownictwem, jakiego się używa. Może być również używany do zakomunikowania zależności między zdarzeniami lub zjawiskami. Na spotkaniach oficjalnego Klubu CASHFLOW uczymy się o powiększaniu swojego własnego kontekstu. Kontekst w tym rozumieniu uważa się za horyzont myślowy każdego człowieka. Czasami może to być postawa lub opinia wyrażona słowami: „Nie stać mnie na to”, „Pieniądze to zło”, „Biznes jest ryzykowny”. Osoby z różnych ćwiartek kwadrantu przepływu pieniędzy mają różne granice swojego horyzontu myślowego. Myśli pracownika będą się znacząco różnić od myśli samozatrudnionego, czy przedsiębiorcy. Myśli samozatrudnionego są zupełnie inne niż inwestora lub właściciela duzego biznesu. Kontekst jest powiązany z przekonaniami i wartościami, jakie wyznaje dany człowiek. Np. wg samozatrudnionego powiedzenie „Zrób to sam, jak chcesz aby było dobrze zrobione” nabiera bardzo osobistego charakteru. Biznesmen woli zatrudnić lub zapłacić profesjonalistom aby zrobili coś dobrze za niego, ponieważ takie działanie przyspiesza sukces.

W Klubie CASHFLOW przekraczamy wszystkie granice

Kontekst a wiara

Aby zrobić coś wielkiego musisz wpierw poszerzyć swój kontekst, a dopiero później wypełnić go treścią. Dawno temu ludzie wierzyli, że Ziemia jest płaskim dyskiem i że wszystko kręci się wokół niej. Ich wiara była ich kontekstem. Nie przyjmowali żadnych innych wytłumaczeń. Dopiero Mikołaj Kopernik swoimi odkryciami i dziełem zrewolucjonizował światopogląd. A i tak nazwano go heretykiem oraz większość ludzi nie chciała unowocześnić swoich wierzeń. Ferdynand Magellan opłynął Ziemię i nie spadł. Ten wyczyn również nie mieścił sie w głowach wielu osób. Dopiero dużo później ludzie zaczęli pojmować – innymi słowy, otworzyli swoje mózgi na inne myślenie, w szerszej skali. Kopernik określił swój kontekst wyłamując się spod wierzeń ogółu; następnie wypełnił go treścią, czyli badaniami potwierdzającymi tezę. „Każda wielka idea na początku jest bluźnierstwem”.

Dlaczego dziś jest tak niewielu milionerów i miliony ludzi biednych? Większość z nich nie chce uwierzyć, że może stać się bogatymi. Wolą się temu przeciwstawiać, wymyślając wymówki lub atakować ludzi dążących do większych zmian (poznaj swoich wrogów). Dążenie do bogactwa można porównać do pędzącego peletonu. Tylko ci kolarze, którzy oderwą się od reszty, są w stanie wygrać wyścig. Każdy, kto oglądał kiedyś taki wyścig cyklistów wie, iż nie tak łatwo jest się wyrwać pojedyńczym jednostkom. Zazwyczaj peleton wchłania je z powrotem po jakimś czasie. Przegrywają tylko ci, którzy nie próbują. Bogactwo jest to gra o bardzo prostych zasadach: albo wygrywasz, albo przegrywasz.

Treść - Klub CASHFLOW zaprasza po uzyskanie nowych wiadomości z dziedziny finansów

Treść

Jeżeli odpowiednio poszerzyłeś swój kontekst, możesz go wypełnić dodatkową treścią. Wyobraź sobie, że kontekst to szklanka, a treść stanowi woda. Nie jesteś w stanie przyjąć więcej wody, niż tyle, ile zmieści się w szklance; lejąc nadal nie zatrzymasz wody ściekającej po bokach. Zamieniając szklankę na wiadro – jesteś w stanie zmieścić o wiele więcej wody. Powiększaj swój kontekst całe życie i napełniaj go ciągle nową wiedzą a będziesz cały czas wyprzedzał goniący peleton.

Szklanka - kontekst, woda - treść - sukces w Klubie CASHFLOW

Nigdy się nie poddawaj. Być może Twoje środowisko będzie najbardziej zabójcze dla Twoich pomysłów. Mikołaj Kopernik miał przeciw sobie cały Kościół Katolicki!! Thomas Edison oplótł kablem Nowy Jork i zapewnił elektryczność setkom tysięcy mieszkańców. Gdyby Bill Gates poddał się – nie osiągnąłby miliardów. Ten człowiek dawno temu mówił, że komputer osobisty będzie w roku 2000 w każdym domu. Henry Ford zrobił auto dla każdego, pomimo wszystkich przeciwności. Ty również możesz być zdrowy, szczęśliwy, bogaty – wystarczy, że poszerzysz swój horyzont myślowy, przyjmiesz nową treść i zaczniesz działać.

Dodaj komentarz